Eika Forsikring blir Fremtind Forsikring

1. oktober slår Eika Forsikring og Fremtind Forsikring seg sammen under navnet Fremtind Forsikring.

Sparebanken Møre tilbyr forsikringer i samarbeid med Eika Forsikring. Du som er forsikringskunde gjennom Sparebanken Møre, vil fortsatt være forsikringskunde hos oss. Rent formelt er det Fremtind som har avtaleforholdet med deg fra 1. oktober, men forsikringene vil fortsette å gå som avtalt og du trenger ikke å foreta deg noe.   

2029-dame-skodje-KStoylen-1200x1200.jpg

Hva betyr fusjonen for deg?

For deg som kunde blir det aller meste som før. Det mest merkbare vil være at det fra 1. oktober står «Fremtind Forsikring» på fakturaen din, men ellers vil alt fungere som du er vant til. 

Du er fortsatt i trygge hender og forsikringene dine vil løpe som avtalt. Du har tilgang til å se, kjøpe og endre forsikringer i nett- og mobilbank slik som før, det samme om du skal melde fra om skader. 

Har du spørsmål om forsikringene dine, eller ønsker hjelp til kjøp eller endring av forsikring, kan du kontakte Kundeservice eller rådgiveren din slik som før.

Nedenfor finner du svar på ofte stilte spørsmål rundt fusjonen. 

Om selve fusjonen

Eika Forsikring og Fremtind Forsikring passer godt sammen. Både Eika Forsikring og Fremtind Forsikring tilbyr forsikring gjennom bank. Når de to selskapene nå slår seg sammen, blir de enda bedre rustet til å utvikle nye tjenester og produkter for deg.

Nei, Eika Forsikring skal fusjoneres inn i Fremtind.

1. oktober.

Om kundeforholdet ditt 

På kort sikt fører sammenslåingen til få endringer for deg. Målet er at alle kunder får tilgang på enda bedre og mer relevante forsikringsprodukter og tjenester, og på sikt vil Fremtind kunne tilby et enda mer komplett utvalg av forsikringsprodukter til både privatkunder, og små og mellomstore bedrifter.  

Selskapet vil satse på innovasjon og digital utvikling. Dette betyr blant annet at det vil bli satt fokus på å gjøre skadeoppgjør enda enklere og bedre, og at det skal bli lettere å kjøpe og endre forsikringer.

Du som er forsikringskunde gjennom Sparebanken Møre, vil fortsatt være forsikringskunde hos oss. Rent formelt er det Fremtind som har avtaleforholdet med deg, men forsikringene vil fortsette å gå som avtalt. Du vil merke lite til sammenslåingen og trenger ikke å gjøre noe aktivt selv.

Foreløpig blir det ingen endring i betingelsene dine.

Avtalene/forsikringene dine finner du på samme sted som før, ved å logge inn i nett- eller mobilbank og gå til Forsikring. Som bedriftskunde kan du logge inn på eika.no for å se forsikringene til bedriften.

Du tar kontakt med Kundeservice eller rådgiveren din – akkurat slik som før. 

Du kan kjøpe forsikringen hos oss på samme måte som før. Du kan enten kjøpe via nett- eller mobilbank, eller ta kontakt med Kundeservice eller rådgiveren din.

Nei, forsikringene dine løper som avtalt og du trenger ikke å gjøre noen endringer.

Skadeoppgjør håndteres som tidligere, og du kan melde skade i nett- og mobilbank slik som før.

Dine data og personlige opplysninger

Du vil fortsatt være forsikringskunde hos oss i Sparebanken Møre. Rent formelt er det Fremtind som vil ha avtaleforholdet med deg, men du forholder deg til oss, som tidligere.

Du eier dine egne kundeopplysninger og kan når som helst be om innsikt i hvilke data vi og Eika Forsikring har om deg, hvordan de brukes og få de oversendt. Det nye selskapet (Fremtind) vil ikke bruke data på en annen måte enn det som er beskrevet i vilkår og samtykkene du som kunde aksepterer. 

Rent formelt er det Fremtind som har ansvaret for kundedataene dine. Alle forsikringsselskap plikter å lagre kundedata, også en periode etter at du har avsluttet en forsikring. Dette handler om sikkerhet, både for deg og for selskapene. 

Nei. Ved denne type overføring til et nytt selskap er det ikke nødvendig at du gir et nytt samtykke, men vi har som plikt å fortelle deg at ansvaret for å levere forsikringer til deg er overført til det nye selskapet. 

Selskapet vil bruke kundeopplysninger til flere formål, som å fastsette pris på forsikring og å gjennomføre forsikringsoppgjør. Det nye selskapet vil bruke data til å forbedre kundeopplevelsen, øke tryggheten til våre kunder og følge med på utviklingen innenfor risiko og hvordan skader oppstår.

Kontakt oss
Åpningstid mandag til fredag kl. 08.00 til 20.00
Ring oss
70 11 30 00