Sparebanken Møre har signert avtale om IT-tjenester
Bedre brukeropplevelser
Ove Skjeret, leder for Forretningsutvikling i Sparebanken Møre, har ledet forhandlingene med Tietoevry. Han er fornøyd med avtalen som sikrer banken forutsigbarhet i tjenesteleveransene de neste 5 årene.
- Målet er at det skal være enkelt å bli og å være kunde i Sparebanken Møre. Da må vi ha gode og effektive verktøy for å videreutvikle banken, og for å tilpasse tjenestene til endrede behov hos kundene våre, sier Ove Skjeret.
IT-avtalene er omfattende og inneholder bl.a. leveranser innenfor sikkerhetsløsninger, antihvitvask, og løsninger for onboarding av kunder, noe som bidrar til økt effektivitet og kvalitet.
- Vi har videreført omfanget av dagens avtale, men i tillegg har vi kjøpt nye tjenester som bl.a. kan brukes i arbeidet mot økonomisk kriminalitet og svindel, forteller Skjeret.
Avtalens omfang
Avtalene inkluderer kjøp av nye tjenester i tillegg til en videreføring av dagens omfang. Kostnadene er tråd med den forventede totale kostnadsøkning for 2024 som ble kommunisert i presentasjonen for fjerde kvartal 2023.