Næringsbasen skal sikre et komplett og skreddersydd tilbud til alle næringslivskunder i regionen og retter seg spesielt mot mindre bedrifter og de som er i oppstartsfasen.
Sparebanken Møre har tung næringslivskompetanse gjennom egne bransjegrupper innen marin, eiendom, offshore, industri og handel. Næringsbasen er det nyeste tilskuddet i tjenestespekteret for næringslivsaktører i regionen.
– Mens bransjegruppene har rettet seg mot spesialisert rådgivning overfor de større næringslivskundene, vil Næringsbasen sikre et komplett tilbud med spisskompetanse til alle næringslivskundene våre. Tjenesten er særlig rettet mot mindre bedrifter innen alle bransjer, og skal gjøre det enklere å både starte og drive bedrift, sier Terje Krøvel, divisjonsleder Næringsliv i Sparebanken Møre.
Utvider tilbudetNæringsbasen ble lansert i starten av september, og teller 15 ansatte med spisskompetanse innen blant annet finansiering, betalingsformidling, selskapsetablering, forsikring og leasing. Satsingen er et resultat av grundig arbeid og innsikt i bedriftsmarkedet over tid.
– Vi erfarer stadig at innbyggere på Nordvestlandet er ambisiøse og at entreprenørskapet står sterkt. Dette er verdier vi setter stor pris på, og som vi ønsker å stimulere til gjennom god rådgivning og tett oppfølging ved både oppstart og drift, sier Krøvel.
Han understreker at banken har hatt et godt tilbud til denne gruppen også tidligere, men at teamet rundt hver enkelt kunde nå er både utvidet og ytterligere spesialisert.
Satser på næringsutviklingBanken har satset målrettet på regional næringsutvikling over tid, blant annet gjennom ulike gründerprogram, seminarer og kompetansereisen Næringsteft. Gjennom deltakelse i Innovasjon Norges vekstgarantiordning har banken også øremerket kapital til vekstbedrifter i tidlig fase.
– Vi har et klart mål om å bidra til verdiskaping i området vårt, og en viktig del av dette er å bistå kundene med spisskompetanse og god rådgivning. Gjennom Næringsbasen skal vi hjelpe bedrifter i gang, men også hjelpe dem videre, sier Krøvel.
Les også;
Går mot strømmen– I en tid der banktjenester blir mer og mer strømlinjeformet og digitale, går vi litt mot strømmen når vi nå tilbyr våre kunder en hel gjeng med ansatte som står klare for å hjelpe til med banktjenester for bedrifter, fremfor å kutte ned, sier Vibeke Skår Klock, leder for kundeservice i Sparebanken Møre.
Kundeservice i Sparebanken Møre ble i mai kåret til Norges beste kundesenter innen bank for tredje året på rad.
- Våre ambisjoner for Næringsbasen er helt i tråd med dette, vi skal være best på rådgivning og bistå bedriftseiere og gründere i å starte og drive bedrift sier Klock. Vi håper at kundene tar godt i mot det nye tilbudet, og våre ansatte gleder seg til å snakke med kundene. Vi er der for å hjelpe de i gang og ikke minst hjelpe de videre, avslutter Klock.
Næringsbasen
Er du nysgjerrig på hva Næringsbasen kan hjelpe deg med? Sjekk her da.