Har du økonomiske bekymringer?
- Rådgivere med spisskompetanse på økonomiske utfordringer
- Refinansiering og tett oppfølging til du har fått tilbake kontrollen
Grep kan kun refinansiere med sikkerhet i bolig. Eier du ikke egen bolig, anbefaler vi Møre Refinansiering.
Hos oss finner du Grep – en egen avdeling som hjelper mennesker med økonomiske utfordringer. Rådgiverne her har spisskompetanse på å få oversikt og finne gode løsninger, slik at du får tilbake kontrollen på økonomien. Det har ingenting å si hvilken bank du vanligvis bruker, eller hvor i landet du bor. Og husk - jo tidligere du tar kontakt, jo enklere er det for oss å hjelpe deg.
Dette skjer når du kontakter Grep
1. Kartleggingsmøte
Når du tar kontakt med Grep, settes det opp et kartleggingsmøte. Målet med møtet er å få en oversikt over den økonomiske situasjonen.
2. Vurdering
Etter kartleggingsmøtet vil rådgiverne i Grep få en oversikt over gjeldssituasjonen og undersøke ulike løsninger.
3. Løsningsmøte og handlingsplan
Når rådgiveren din har funnet en løsning, har dere et nytt møte hvor løsningen blir presentert. Her får du også en handlingsplan som må signeres av deg.
I de tilfeller banken ikke kan hjelpe, vil Grep likevel gi deg tips og råd på hva du kan gjøre fremover.
4. Oppfølgingsmøter
Når løsningen er gjennomgått og handlingsplanen er signert, starter den nye hverdagen med ny struktur og bedre kontroll. Rådgiveren din i Grep følger deg opp kvartalsvis eller oftere ved behov
"For oss har det vært skamfullt å være i den situasjonen vi har vært i. Vi grudde oss til første møte. Det viste seg at vi ikke trengte. Vi ble tatt i mot av rådgiver på en fin og respektfull måte, uten noen form for fordommer."
- Kunde i Grep
"Etter at eg tok kontakt med Grep, har resultatet ikkje berre blitt betre og ein meir oversiktleg økonomi. Det har også vore ei investering i mi mentale helse, betre søvn og fråverande postkasseangst. Det har også vore viktig for meg at dette er ei endring som går over tid, med jamnleg kontakt og oppfølging frå fine folk i banken. Det kjennest trygt".
- Kunde i Grep
"Vi er veldig takknemlig for måte vi ble mottatt på, og ikke minst hvordan saken ble løst på. Dere tok imot oss på en måte hvor vi ikke ble sett ned på, men hele tiden fokuserte på løsninger."
- Kunde i Grep